Jag kommer inte bli en megafon!! Skriv ut
2010-02-26 11:21
Det är klart att Moderaterna, som alla andra partier vill ha "ett gäng" bloggare som är megafoner och sprider allt utan själva värdera det som de blir beordrade att skriva på sina bloggar.

Dock kommer jag aldrig bli en megafon, inte ens mot betalning. På min blogg kommer det alltid vara mina helt egna åsikter och perspektiv som gäller. Visst kan jag påverkas, men det är alltid i slutet min egna touch på det som skrivs.

Nu går vi vidare, för att vinna valet 2010 Skriv ut
2010-02-20 13:11
Nu är listorna för Moderaterna i Stockholm spikade. Det var skönt att det blev gjort. Nu kan vi börja ägna oss åt politik igen. Förtroendet är något som vi nu måste bygga upp igen. Dock ska är det ju lättare när man kan erbjuda medborgarna mer frihet, än det skulle varit för vänsterkanten, för de har ju bara mer kontroll och mer beroende att erbjuda.
SvD frågar "Hur har den här härvan påverkat ditt förtroende för M?"
- Mig har förtroendet för politiken inte påverkats alls, däremot har mitt förtroende för de som sitter i dessa kommittéer inte blivit den bästa.
Det är nu dax att börja visa upp politiken och de idéer som finns för framtiden. Dessutom ska dessa idéer inte läggas fram av politiker/företrädare som använder politiker rollen som någon fördolt försörjningsstöd. Dessa idéer ska föras fram av dem som brinner för de moderata grundvärderingarna.

Avgörande frågor för vinst Skriv ut
2010-02-10 07:13
Det sägs nu att det kommer vara den "vanliga" frågorna som kommer avgöra valet 2010, dvs skatter och jobb. Det låter för mig aningen förutsägbart, för det gör ju att alliansen kommer vinna. Visst är det kul o vinna, men lite match måste det väl iaf bli.

Många "experter" tror inte på att PiratPartiet kommer få någon som helst framgång. Det sägs att "de dansade en sommar". Detta tror jag är riktigt fel, för de kommer nå en framgång pga sin kunskap på nätet och sitt sätt att mobilisera. Ett sätt som de redan etablerade saknar.

Det som till sist avgör vem som kommer att vinna är; den som har en långsiktig konkret plan för Sverige, som folk förstår.

Valrörelser kräver samarbete Skriv ut
2010-02-08 12:41
Det är oftast i tider då det är val som de som inte gynnar ett politiskt parti kommer fram. De som bara tänker på sin egna karriär och gör allt för att främja svågerpolitiken som finns inom alla partier. Det är i dessa tider politikens baksida visar upp sig. En partikamrat till mig beskriver detta på ett otroligt bra sätt.

Maktfullkomliga kommittéer

<< Första < Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa > Sista >>

Sida 1 av 7